piątek, 19 grudnia 2014

MARIA GONIEWICZ PRAGNĘŁA OSIĄGNĄĆ BOSKI PUNKT WIDZENIA. O „EGZYSTENCJALIZOWANIU” I PRZEKRACZANIU GRANIC.




Maria Goniewicz nie jest ani psychicznie chora ani psychopatką. Jej przypadek nie poddaje się analizie ani psychiatrycznej ani psychologicznej. To nie ona zabiła, ale jej Ja filozoficzne to uczyniło, poszukując testu na autentyczność. Czy można było uniknąć tej zbrodni? Poezja Goniewicz przejawia się w nieustannych próbach dostosowania świata do jej Ja filozoficznego. Jej konstrukcje posiadają silny ładunek nastrojowy, który wywołuje egzystencjalne stany transowe.  Z jej punktu widzenia, były to stany dążenia do dominacji nad światem. W jej wierszach,  Ja filozoficzne patrzy na świat z zewnątrz. Gdyby Maria Goniewicz zauważyła na lekcjach filozofii, że nie ma absolutnego, boskiego punktu widzenia, nie zabiłaby.  Niestety polski system edukacyjny nie pozwala młodym ludziom dojrzeć tego „meta-faktu epistemicznego” z powodu rugowania myślenia filozoficznego w szkole przez  panującą doktrynę religijną. Maria Goniewicz uczęszczała do gimnazjum katolickiego. Tam została nafaszerowana kategoriami: absolutnego punktu widzenia, świata wyróżnionego czy nawet wartości wyróżnionych. Zaczęła poszukiwać św. Grala egzystencji. Nikt jej nie powiedział, że  wszystko o czym mówimy, jest wyłącznie  efektem naszych stwórczych mocy narracyjnych.

Opinia publiczna rozpoczęła lincz werbalny na osiemnastolatce, która wraz ze swoim chłopakiem zamordowała z zimną krwią, metodą „dorzynania”, rodziców swojego chłopaka. Na forach internetowych tylko nieliczni  pozwalają sobie na uniknięcie określania jej jako „psycholki, suki, dziwki czy kurwy”. Pomimo tej zbiorowej nagonki,  przypadek Marii Goniewicz wywołuje niesamowite zainteresowanie wśród intelektualistów.   W końcu zapowiadała się –  chyba nadal zapowiada się -  na wybitną poetkę.






Jej wiersze są bardzo dobre zarówno pod względem siły obrazowania jak i lekkości frazy. Pisze o sensie, nieistnieniu, niebycie, miłości. Ze słowa wyciska nadzwyczaj subtelne znaczenia i sensy przenośne. Teoretyk literatury nie będzie miał problemu z określeniem prądu literackiego, pod którym Maria Goniewicz musiałaby podpisać się. To egzystencjalizm w wersji noir.

Maria Goniewicz jak Alex z Mechanicznej pomarańczy Stanleya Kubricka

Wiersze nastoletniej poetki są przejmujące w jej psychodelicznych momentami poszukiwaniach autentycznej miłości. Choćby ten:

zostań kiedyś na noc
bądź powodem niewyspania
scałuję z ciebie smutek
wgryzę najdelikatniej miłość
na dobry sen
wymruczę ci tęsknotę
(wróć)

W innym wierszu, autorka buduje nastrojowo byt miłości w kontekście lekarstwa, które zażywa się z niedoborów witamin we krwi.  One pragnie naćpania się miłością.

Ty
niedobór w krwi mojej
powód nieistnienia
chorobliwie niepełna
Ciebie jestem
lekarz jest zbędny
nic mi nie pomoże
przecież
nie wypisze mi Cię na receptę
jak by Cię
zażywać
nie wiem
najpiękniej umrzeć
z przedawkowania
(chodź)
Główny bohater filmu Kubricka również zabił. Górował nad światem, poszukiwał jakiegoś sensu w doświadczanym chaosie;  świat go nie bolał,  „brał” go na zimno, z wyrachowaniem. Alex znalazł swój sens i autentyzm w wolności do nieskrepowanej przemocy.

Film Kubricka okazał się „kultowym przebojem”. Reżyser „wpuszcza”    intelektualnie wyrobionego widza w niesamowity, paradoksalny styl odbioru dzieła. Widz pod koniec filmu zaczyna solidaryzować się z Alexem, zaczyna odczuwać „krzywdę”, jaką  opresyjny system polityczny  wyrządza bohaterowi-mordercy. Historia Marii Goniewicz jest podobna do tej, wymyślonej przez Burgessa (autor powieści, poprawionej przez Kubricka). Czy sama ją wyreżyserowała? Czy chciała się upodobnić do Alexa?

Poszukiwania autentyczności

W dyskursie publicznym, po drugiej wojnie światowej, w szczególności w latach sześćdziesiątych, oszałamiającą karierę zrobiła  kategoria „autentyczności” biorąca początek w filozofii egzystencjalistycznej.   Rewolucja Dzieci Kwiatów czy też ruchy terrorystyczne w Europie, USA i Japonii  uczyniły z niej podstawową kategorię służącą ocenie naszych doświadczeń. Dobrymi są tylko autentyczne przeżycia, złymi są wyłącznie nieautentyczne przeżycia.   Sens życia został zdefiniowany anty-eugenicznie.  Poszukiwania autentyczności stanowią bowiem praktyki kolekcjonowania przeżyć, a nie naprawiania  ludzkości czy kondycji indywiduum ludzkiego. W tym sensie, „autentyzacja ludzkiej egzystencji” nie jest motywowana kultywowaniem jakichś idei, celów czy wartości. Egzystencja staje się subiektywnością rozumianą jako strumień przeżyć wypełnionych „autentyczną treścią”. Z egzystencjalistycznego punktu widzenia, uzewnętrznianie się świadomości ma stanowić wyłącznie instrument do konstytuowania własnej subiektywności Ego na drodze kolekcjonowania ciekawych przeżyć.

W 2005 roku opublikowałem w krajowym, prestiżowym czasopiśmie filozoficznym, Filozofia Nauki, figurującym na Liście Filadelfiskiej (Web of Knowledge, Core Collection), tekst w którym konstruuję model lingwistyczny aktu egzystencjalnego filozofowania http://www.fn.uw.edu.pl/index.php?d=autorzy&imie=Wojciech&nazwisko=Krysztofiak. Akty te stanowią szczególny rodzaj aktywności świadomości, nakierowanej na osobliwe przedmioty, wypełnionej osobliwymi treściami i nastrojonej w szczególny sposób. Ich istotą jest projektowanie w przestrzeni mentalnej Ja granicznych konstrukcji, w wyniku czego świadomość zaczyna odczuwać osobliwe nastroje. Filozofowanie egzystencjalne (na serio) można by przyrównać do „ćpania”, tylko że zamiast trawy, „egzystencjalny ćpun” odżywia się  osobliwymi treściami semantycznymi, które wprowadzają go w nastroje transowe (nastroje noetyczne).  

Nietzsche opisał jedną z takich postaw, którą uosabia Zaratustra. Przyjmując tę postawę, spoglądamy na świat z boskiego punktu widzenia jako pole władzy Ja. Świat dla świadomości staje się polem realizowania wszelkich,  arbitralnych projektów – motywowanych wyłącznie performatywnym celem ziszczenia się planu. O boskim punkcie widzenia również Wittgenstein pisał w najsłynniejszym dziele filozoficznym wszechczasów, mianowicie w Traktacie logiczno-filozoficznym. Z boskiego punktu widzenia, świat zaczyna się jawić Ja filozoficznemu jako „mój świat”. Dlatego Wittgenstein powiada, że świat i życie to jedno i to samo. W Ja filozoficznym dokonuje się internalizacja świata do subiektywności w taki sposób, że Ja psychologiczne uświadamia sobie, że nie ma w nim żadnych wartości ani antywartości. Dlatego jedynymi sensownymi aktami życiowym są wyłącznie praktyki obrazowania faktów, a więc bezrefleksyjne czynności podporządkowywania się nim.

Maria Goniewicz naćpała się autentycznością

Poezja Goniewicz przejawia się w nieustannych próbach dostosowania świata do jej Ja filozoficznego. Kategoria świata nierzadko służy jej jako środek ekspresji. Co ciekawe, jak u Wittgesnteina, występuje obok innego pojęcia: rzeczywistości. Obie kontrastuje ze swoją subiektywnością. Jej figury zwykle są skonstruowane  według schematu opozycyjnego (coincidentia oppositorum zanalizowanego najgłębiej przez Eliade): Ja – świat (rzeczywistość). Poetka  często wyraża pretensję do świata, że nie może się on dostosować do jej Ja. Niekiedy zaskakuje ustanawianiem zimnego, chłodnego dystansu miedzy sobą i światem. Niektóre wiersze są rozmowami z jakimś odbiorcą (nie wiadomo czy osobowym czy ideą).

wiesz
to jest tak
wszyscy mają jakieś oczekiwania
ja
czekam na coś
co nigdy się nie wydarzy
czekam na kogoś
kto nigdy się nie pojawi
a inni
oczekują ode mnie
że przestanę czekać

Jej konstrukcje posiadają silny ładunek nastrojowy, który wywołuje egzystencjalne stany transowe.  Z jej punktu widzenia, były to stany dążenia do dominacji nad światem. W jej wierszach,  Ja filozoficzne patrzy na świat z zewnątrz. Ono w nic się nie angażuje w świecie  - kiedy czeka na kogoś, to wie, że jej czekanie jest bezprzedmiotowe.

Jak przekuć autentyczność narracyjną w rzeczywistość

Życie Marii Goniwicz w „realu” można zinterpretować jako próby przekształcania autentyczności narracyjnej w rzeczywistość. Jej doświadczenia seksualne z młodszą o dwa lata koleżanką (Maria została oskarżona o uprawianie seksu z niepełnoletnią koleżanką) manifestują potrzebę realnego przeżywania stanów granicznych. Być może również przekuła w rzeczywistość  przypadkowy orgazm z przypadkową osobą:

przychodzi kolejna
o czym z nią rozmawiać
w sumie po co
skoro i tak skończy się tak samo
nawet nie wiem już jak jej na imię
głupio będzie krzyczeć czyjeś inne
może spytam
nie
w sumie po co
 coraz częściej pytają
do czego dojdę w życiu
najszybciej
do orgazmu
z przypadkową osobą
spotkaną w nieistotnym miejscu życia

Literacki motyw dobrowolnego seksu z brudnym kloszardem (przypominający tematy noblistki Jelinek) jawi się w odbiorze literackim jedynie jako  „wyobrażenie”. Zacytowany wiersz obrazuje sytuację kolejnego, przypadkowego, nieistotnego seksu w nieistotnym miejscu życia z jakąś „kobietą-osobnikiem” (przypadkową osobą). Czy Maria Goniewicz przekuła tę literacką narrację w rzeczywistość?

Morderstwo, jakiego dokonała, sugerowałoby, że stanowiło ono środek przekucia literackiego transu w twarde fakty świata. Zabiła, bo chciała być autentyczna. W swojej narracji dominowała nad światem, przestawiała w nim pionki; ale taki świat był wyłącznie jej subiektywnością. Dokonując krwawej jatki, chciała uczynić własną literaturę twardą rzeczywistością. Pod pewnym względem usiłowała zakpić z Dostojewskiego, Sartre’a czy nawet Camus’a. Ci wielcy egzystencjaliści  wyłącznie prefabrykowali światy możliwe. Ona zaś jeden z takich światów możliwych uczyniła realnym.  A motywem było, być może, przekroczenie tabu literackiego: skoro kreujesz turpistyczny świat możliwy, to uczyń go realnym. Jeśli wyobrażasz siebie w samo-upodleniu, to zrób to.

Wittgenstein w swoim Wykładzie o etyce napisał:

Wspomnę od razu o innym doświadczeniu, które także znam i z którym niektórzy z was mogą być zaznajomieni: jest nim to, co można by nazwać doświadczeniem uczucia absolutnego bezpieczeństwa. Chodzi mi o stan umysłu, w którym ma się skłonność rzec: „jestem bezpieczny, nic, cokolwiek się zdarzy, nie może mnie zranić”.
 
Aresztując Marię Goniewicz, policjanci byli zaszokowani jej reakcją. Była spokojna;  czuła się bezpiecznie. Czy mord jakiego dokonała, miał być testem na osiągnięcie stanu absolutnego bezpieczeństwa, które  jest wyłącznie właściwością Boga.  Ten bowiem nie płacze nad losem świata i jego historii. Choć ludzie mordują siebie wzajemnie, Bóg jest zawsze spokojny, stabilny i nie zmienia swojego systemu wartości. Osiągnięcie boskiego punktu widzenia (w tym Wittgensteinowskim sensie) jest równoznaczne z postawą niewzruszenia emocjonalnego w stosunku do gry wszelakich możliwych światów, które losowo przekształcają się w rzeczywistość.

Puenta

Maria Goniewicz nie jest ani psychicznie chora ani psychopatką. Jej przypadek nie poddaje się analizie ani psychiatrycznej ani psychologicznej. To nie ona zabiła, ale jej Ja filozoficzne to uczyniło, poszukując testu na autentyczność. Czy można było uniknąć tej zbrodni?

Wystarczy spojrzeć na jej frazy w wierszach, aby wywnioskować, iż była piekielnie utalentowaną, młodą pisarką. Bez wątpienia – oczytaną w literaturze pięknej.  Niestety, pod pewnym względem była niedojrzała. Naćpała się autentycznością, nie rozumiejąc tego, że to tylko jedna z wielu form konstruowania artefaktów. Nikt jej nie powiedział, że boski punkt widzenia, autentyczność, egzystencja to tylko kategorie  pojęciowe służące filozofom do budowania  ich „zamków na piasku”.



Maria Goniewicz uczęszczała do gimnazjum katolickiego. Tam została nafaszerowana kategoriami: absolutnego punktu widzenia, świata wyróżnionego czy nawet wartości wyróżnionych. Zaczęła poszukiwać św. Grala egzystencji. Nikt jej nie powiedział, że  wszystko o czym mówimy, jest wyłącznie  efektem naszych stwórczych mocy narracyjnych. Nikt jej nie powiedział, że świat obiektywny sięga jedynie do granic cyfr, liczb i  liczebników. Gdyby Maria Goniewicz przeszła „terapię logiczną”, nie zabiłaby; swoim „egzystencjalnym świntuszeniem w stylu noir” mogłaby dalej zajmować się, traktując je jako wyłącznie intelektualną grę. 

Gdyby Maria Goniewicz zauważyła na lekcjach filozofii, że nie ma absolutnego, boskiego punktu widzenia, nie zabiłaby.  Niestety polski system edukacyjny nie pozwala młodym ludziom dojrzeć tego „meta-faktu epistemicznego” z powodu rugowania myślenia filozoficznego w szkole przez  panującą doktrynę religijną. To Ja filozoficzne zabija (które jest szaleńcze), a nie filozofowie – bo oni go nie mają już w sobie. Katecheza niestety nie zabija Ja filozoficznego poszukującego absolutnego punktu widzenia; zabija je dopiero edukacja logiczno-filozoficzna, oferująca pluralizm światów, projektów, perspektyw i punktów widzenia. Dlatego Platon domagał się wypędzenia poetów z państwa. Oni bowiem nie „przeszli kursu algebry”.

***
Wojciech Krysztofiak (autor prac naukowych w czasopismach Listy Filadelfijskiej: „Synthese”, „Husserl Studies”, „Axiomathes”, „Semiotica”, „Filozofia Nauki”, „History and Philosophy of Logic”, „Foundations  of Science”; uczestnik Seminarium filozoficznego w Paryżu, z okazji wstąpienia Polski do Unii Europejskiej; stypendysta: The Norwegian Research Council for Science and the Humanities, The Soros Foundation-Open Society Institute), od 2014 członek Honorary Associates Rationalist International.




Cennik reklam: 10 złotych na dobę za umieszczenie reklamy na stronie postu (niezależnie od ilości kliknięć). Kontakt: wojciech.krysztofiak@gmail.com 
  



16 komentarzy:

  1. W jaki sposób otrzymałem pilną pożyczkę w wysokości 100 000 w ciągu 24 godzin, aby rozpocząć własną działalność gospodarczą od usług online w zakresie pożyczek powierniczych, skontaktuj się z e-mailem firmy w celu przetworzenia pożyczki, jeśli jesteś zainteresowany: e-mail >>>> TRUSTLOAN88@GMAIL.COM <<<< lub WhatsApp @ +1 443 281 3404

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam wszystkich jest to, jak mam pilny kredyt w wysokości € 30,000 w ciągu 24 godzin, aby rozpocząć swój własny biznes od międzynarodowych kredytowych online-usług skontaktuj się z pocztą e-mail firmy do obsługi kredytu, jeśli jesteś zainteresowany :
    e-mail : atlasloan83@gmail.com
    WhatsApp: +1(443)-345-9339

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzień dobry wszystkim mam na imię Santiago Matías, jestem obywatelem Ekwadoru. Poważnie potrzebowałem pilnej pożyczki na wsparcie mojej firmy naftowo-gazowej. Otrzymałem pożyczkę w wysokości 1 000 000,00 USD od prawdziwego pożyczkodawcy pożyczkowego o nazwie peter loan. A teraz jestem bardzo szczęśliwy, że udało mi się podnieść i zbudować moją firmę. Jeśli jest ktoś, kto również potrzebuje pilnej pożyczki, powinien skontaktować się z firmą Peter pożyczki teraz na ich adres e-mail (peterloanfirmcompany112@gmail.com) lub uprzejmie co je na (+2349063879939) i uzyskać pożyczkę teraz ..... ... Oferują wszelkiego rodzaju pożyczki dla osób fizycznych, studentów, pracowników, właścicieli firm i każdej innej osoby. Czy potrzebujesz pożyczki na finansowanie, pomoc i wsparcie swojej firmy, płacenie opłat szkolnych, płacenie rachunków, rozwijanie firmy, otwieranie super rynku lub otwieranie centrum biznesowego lub szukanie pożyczki przez bardzo długi czas? uprzejmie skontaktuj się z firmą Peter Loan, która oferuje teraz e-mail (peterloanfirmcompany112@gmail.com) lub co się z nimi dzieje (+2349063879939) I położyć kres swoim broblemom ...... Złóż wniosek ......... pożyczyć natychmiast i świętować z własnym świadectwem dzięki ....... Najlepsze regurd.
    Pozostań błogosławiony ........

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobry dzień....

    Jesteśmy legalnym i akredytowanym pożyczkodawcą. Mieszkamy w Republice pożyczkowej osób i firm potrzebujących pomocy finansowej.

    Pomagamy również tym osobom, które potrzebują pożyczki i rozwiązać inny problem finansowy. więc jeśli jesteś jednym z nich, możesz wysłać do nas e-mailem poniższe informacje, abyśmy otrzymali Twoją pocztę i przystąpili do transakcji pożyczki, a także chcemy, abyś wiedział, że oferujemy tę ofertę przy niskim oprocentowaniu, a także w 3 %, więc skontaktuj się z nami pod adresem: ubth20@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  5. PILNA OFERTA KREDYTOWA Czy ty

    Potrzebujesz jakiegoś rodzaju pożyczki?

    Potrzebujesz osobistej pożyczki?

    Czy potrzebujesz pożyczki?

    Czy chcesz zapłacić rachunki?

    Czy chcesz być stabilny finansowo?

    Skontaktuj się z nami, aby uzyskać więcej informacji

    E-mail: Mrfrankpoterloanoffer@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  6. SWIADECTWO W SPRAWIE, W JAKI SPOSÓB MOZNA UZYSKAC ??MOJA POZYCZE OD SPÓLKI GENUINE LOAN COMPANY (R.M.L.C)

    Czesc przyjaciele!!! Nazywam sie Maksymilian Mike. chce poswiadczyc dobrego Pozyczkodawcy, który pokazal mi swiatlo po tym, jak zostal oszukany przez 5 róznych miedzynarodowych pozyczkodawców Internetu, wszyscy obiecuja mi udzielic pozyczki po tym, jak zaplacili mi duzo oplat, które nie przyniosly niczego i nie przyniosly zadnego pozytywnego wyniku. Stracilem moje ciezko zarobione pieniadze i bylo to w sumie 20 000,00 PLN. Pewnego dnia przegladalem internet wygladajac na sfrustrowanego, gdy natknalem sie na zeznania kobiety, która równiez zostala oszukana i ostatecznie powiazano ja z firma pozyczkowa o nazwie Betty Mabel Loan Service i emailem (betty.mabel227@gmail.com), gdzie w koncu dostalem pozyczke, wiec postanowilem skontaktowac sie z ta sama wypozyczalnia, a nastepnie opowiedzialem im moja historie o tym, jak mnie oszukano przez 5 róznych pozyczkodawców, którzy zrobili mi tylko ból. Tlumacze firmie poczta i wszystko, co mi powiedzieli, to nie plakac, poniewaz otrzymam pozyczke w ich firmie, a takze dokonalem wlasciwego wyboru, aby sie z nimi skontaktowac. Wypelnilem formularz wniosku o pozyczke i kontynuowalem wszystko, o co mnie prosilem, i na mój szok, otrzymalem pozyczke w wysokosci 250 000,00 PLN od tej wspanialej firmy (Betty Mabel Loan Service) zarzadzanej przez pania Betty Mabel, bogobojna kobiete, i tutaj ja Jestem dzisiaj szczesliwy, poniewaz ta firma udzielila mi pozyczki, wiec zlozylem przysiege na siebie, ze bede zeznawal w Internecie, w jaki sposób otrzymalem pozyczke. Czy potrzebujesz pilnie pozyczki? uprzejmie i szybko skontaktuj sie z ta wspaniala firma, aby otrzymac pozyczke przez e-mail: betty.mabel227@gmail.com ona jest zyczliwa. pozostaje Maksymilian Mike ... Mój numer telefonu Whatsapp: +1(929)267-7281

    OdpowiedzUsuń
  7. Swiadectwo o tym, jak zmienilo sie moje zycie (betty.mabel227@gmail.com)

    Czesc przyjaciele!!! Nazywam sie Amelia Ania Alicja. Chce poswiadczyc dobrego Pozyczkodawce, który pokazal mi swiatlo po tym, jak zostal oszukany przez 2 róznych miedzynarodowych pozyczkodawców Internetu, wszyscy obiecuja mi udzielic pozyczki po tym, jak zaplacili mi duzo oplat, które nie przyniosly niczego i nie przyniosly zadnego pozytywnego wyniku. Stracilem moje ciezko zarobione pieniadze i bylo to w sumie 18 000 PLN Pewnego dnia przegladajac Internet, wygladalem na sfrustrowanego, gdy natknalem sie na zeznania kobiety, która równiez zostala oszukana i ostatecznie zostala powiazana z firma pozyczkowa o nazwie Betty Mabel Financial Loan. Serwis i email (betty.mabel227@gmail.com), gdzie w koncu dostala pozyczke, wiec postanowilem skontaktowac sie z ta sama wypozyczalnia, a nastepnie opowiedzialem im moja historie o tym, jak zostalem oszukany przez dwóch róznych pozyczkodawców, którzy nie robili nic wiecej bólu. Tlumacze firmie poczta i wszystko, co mi powiedzieli, to nie plakac, poniewaz otrzymam pozyczke w ich firmie, a takze dokonalem wlasciwego wyboru, aby sie z nimi skontaktowac. Wypelnilem formularz wniosku o pozyczke i kontynuowalem wszystko, o co mnie prosilem, i na mój szok otrzymalem pozyczke w wysokosci 65 000,00 PLN od tej wspanialej firmy (Betty Mabel Financial Loan Service) zarzadzanej przez pania Betty Mabel. Bogobojna kobieta i tu ja Jestem dzisiaj szczesliwy, poniewaz ta firma udzielila mi pozyczki, wiec zlozylem przysiege na siebie, ze bede zeznawal w Internecie, w jaki sposób otrzymalem pozyczke. Czy potrzebujesz pilnie pozyczki? uprzejmie i szybko skontaktuj sie z ta wspaniala firma za pozyczke poczta elektroniczna: (betty.mabel227@gmail.com) jest mila. Good Luck.My Whatsapp Numer telefonu: +1(929)267-7281

    OdpowiedzUsuń
  8. Swiadectwo o tym, jak zmienilo sie moje zycie (betty.mabel227@gmail.com)

    Nazywam sie Magdalena Magda, mieszkam w Warszawie i jestem dzis szczesliwa kobieta? Powiedzialem sobie, ze kazdy pozyczkodawca, który móglby zmienic moje zycie i zycie mojej rodziny, polece kazda osobe, która szuka dla nich pozyczki. Jesli potrzebujesz pozyczki i jestes w 100% pewny, ze splacisz pozyczke, skontaktuj sie z nimi i powiedz im, ze Magdalena Magda skierowala Cie do nich. e-mail do pani Betty Mabel przez: (betty.mabel227@gmail.com) Mój numer telefonu Whatsapp: +1(929)267-7281

    OdpowiedzUsuń
  9. SWIADECTWO W JAKI SPOSÓB MOZNA UZYSKAC ??MOJA POZYCZE Z POZYCZKI LEGITY

    Nazywam sie Maciej Marek Maciek obywatelem Krakowa. Zostalem oszukany przez 4 róznych miedzynarodowych pozyczkodawców Internetu, wszyscy obiecuja mi pozyczke po tym, jak zaplacili mi kilka oplat, które nie przyniosly niczego i nie przyniosly zadnego pozytywnego wyniku. Stracilem moje ciezko zarobic pieniadze. Pewnego dnia, gdy przegladalem internet ze lzami w oczach, natknalem sie na zeznania czlowieka, który równiez zostal oszukany i ostatecznie zostal powiazany z firma pozyczkowa o nazwie BETTY MABEL LOAN SERVICES (betty.mabel227@gmail.com), gdzie wreszcie dostalem pozyczke, wiec postanowilem skontaktowac sie z ta sama firma pozyczkowa, a nastepnie opowiedzialem im moja historie o tym, jak zostalem oszukany przez 4 róznych pozyczkodawców, którzy nie zrobili nic, tylko przysporzyli mi wiecej bólu. Tlumacze firmie poczta i wszystko, co mi powiedzieli, to nie plakac, poniewaz otrzymam pozyczke w ich firmie, a takze dokonalem wlasciwego wyboru, aby sie z nimi skontaktowac. Wypelnilem formularz wniosku o pozyczke i kontynuowalem wszystko, o co mnie prosilem, a otrzymalem pozyczke w wysokosci 270 000,00 PLN od tej wspanialej firmy (BETTY MABEL LOAN SERVICES) zarzadzanej przez pana Gary'ego Marka i tutaj jestem dzisiaj szczesliwa, poniewaz BETTY MABEL LOAN USLUGI udzielily mi pozyczki, wiec zlozylem przysiege na siebie, ze bede zeznawal w Internecie, w jaki sposób otrzymalem pozyczke. Czy potrzebujesz pilnie uprzejmego kredytu i szybko skontaktuj sie z BETTY MABEL LOAN SERVICES teraz za pozyczke przez e-mail: betty.mabel227@gmail.com

    KONTAKT
    BETTY MABEL LOAN SERVICES
    Email: betty.mabel227@gmail.com
    Mój numer telefonu Whatsapp: +1(929)267-7281

    OdpowiedzUsuń
  10. Obiecuje podzielic sie tym swiadectwem pozyczki z powodu Bozej laski w moim zyciu

    Dzien dobry,
     
     Jestem Agnieszka Agata, obecnie mieszka we Wroclawiu. W tej chwili jestem wdowa z Czwórka dzieci. W maju 2015 r. Utknalem w sytuacji finansowej i musialem refinansowac i zaplacic rachunki. Próbowalem szukac pozyczek od róznych firm pozyczkowych, zarówno prywatnych, jak i korporacyjnych, ale nigdy z sukcesem, a wiekszosc banków odmówila mojego kredytu. Ale tak jak Bóg chcial, zostalem przedstawiony kobiecie Bozej prywatnemu pozyczkodawcy, który udzielil mi pozyczki w wysokosci 850 000 PLN, a dzis jestem wlascicielem firmy, a moje dzieci maja sie dobrze w tej chwili, jesli musisz skontaktowac sie z jakakolwiek firma z Odniesienie do zabezpieczenia pozyczki bez zabezpieczenia, bez sprawdzenia wiarygodnosci kredytowej, bez podpisu z jedynie 3% stopa procentowa i lepszymi planami splat i harmonogramem, prosimy o kontakt z Betty Mabel (betty.mabel227@gmail.com). Nie wie, ze to robie, ale jestem teraz tak szczesliwy i postanowilem dac ludziom wiecej o niej poznac, a takze chce, aby Bóg jeszcze bardziej ja poblogoslawil. Mozesz skontaktowac sie z nia poprzez e-mail: betty.mabel227@gmail.com My Whatsapp Numer telefonu: +1 (929) 267-7281

    OdpowiedzUsuń
  11. Jestem pod wrażeniem. Bardzo dobry artykuł.

    OdpowiedzUsuń

  12. Hello everyone who is reading this, this is not an advertisement, but a good evaluation of this loan company that granted me a loan to cover my debts and made it possible to celebrate 2019 Christmas. (Nelson Wealth Loan Company) is a company that you can trust at any time for your safe loan at the interest rate of 3%. Contact the company today to get any kind of loan without no stress or delay. They did it for me, So if you are facing financial challenges or have financial problems please contact them by email: nelsonwealthfinacialloanservic@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo ciekawy wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Dobry dzień,

    Czy masz jakieś trudności finansowe? Czy potrzebujesz pożyczki na spłatę długów? Czy zamierzasz zwiększyć swoje finanse? Czy jesteś przedsiębiorcą, który chce rozwinąć swoją firmę? Zaleca się, aby skontaktować się z prawdziwym bohaterem, zaufaniem i wydajną firmą pożyczającą pożyczkę. Uznają mnie zarówno osoby fizyczne, jak i rząd za naszą wielką skuteczność.


    USŁUGI OBEJMUJĄ:
    * Pożyczki osobiste (bezpieczne i niezabezpieczone)
    * Pożyczki biznesowe (bezpieczne i niezabezpieczone)
    * Majsterkowanie w domu
    * Pożyczki Inventor
    * Auto pożyczki
    itp ..

    W razie zainteresowania prosimy o kontakt za pośrednictwem
    E-mail: easyloanfirm2020@gmail.com


    Jesteśmy certyfikowani,
    godny zaufania, niezawodny, wydajny, szybki i dynamiczny.

    Pozdrowienia,
    Pan Derek Douglas
    easyloanfirm2020@gmail.com

    3% Dostępna i gwarancyjna oferta pożyczki

    OdpowiedzUsuń
  15. WIELKIE ŚWIADECTWO JAK UZYSKAŁEM MÓJ KREDYT
    Mam bardzo ważną wiadomość, którą chcę przekazać każdemu / każdemu, kto potrzebuje pożyczki od prawdziwego pożyczkodawcy. Cieszę się, że mogę podzielić się tą notatką ze wszystkimi po tym, przez co ja i moja żona przeszliśmy w rękach żałosnych chuliganów, którzy twierdzą, że oferują jakieś pożyczki. Bardzo trudno jest znaleźć prawdziwego pożyczkodawcę i dziękuję firmie Michelle Loan, która pomogła mi, moim rodzinom i przyjaciołom bez konieczności wyrzucania pieniędzy na niekończące się opłaty. Skontaktuj się z badcreditloans2021@outlook.com
    Możesz też wysłać im wiadomość SMS lub WhatsApp: +1 (470) 485-4938

    OdpowiedzUsuń